Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje.

klasztor grecja

Droga do Grecji zajęła nam dużo czasu. Z rajskiej plaży w Albanii wyjechaliśmy około południa, a granicę z Grecją przekraczaliśmy w nocy. Naszym celem były Meteory, gdzie znajdują się wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO klasztory.

Tuż przed przekroczeniem granicy z Grecją zrobiliśmy sobie jeszcze przerwę na zupki z proszku z kanapkami na stacji benzynowej. Następnie droga w głąb Grecji. Wszyscy byliśmy niesamowicie zmęczeni, oczy zamykały się automatycznie, trzeba było jednak jechać dalej - na krętych drogach nie było miejsca na postój na dziko.

Kiedy w końcu dotarliśmy na miejsce, w całkowitych ciemnościach rozłożyliśmy namioty, po czym położyliśmy się spać. Co niektórzy (patrz: ja) zdążyli jeszcze zjeść bułkę z pasztetem. I czas na sen.
Zasnęłam od razu po zamknięciu oczu. Niespodziewanie jednak musiałam je otworzyć. Nie wiedziałam co się dzieje, słychać było tylko głośny ryk silnika, a przez namiot przebijały migające światła. Olę również obudziły te dziwne dźwięki. Wychyliłyśmy głowy z namiotu - oślepiły nas światła samochodu, po czym stwierdziłyśmy, że idziemy spać dalej. Żadna z nas chyba nie zdawała sobie sprawy z tego co widzi. Mi przez myśl zdążyła przebiec idiotyczna myśl po co Karol w nocy jedzie gdzieś samochodem. Nie zauważyłam, że to nie Karol, ani nie nasz bus.
Ledwo zdążyłyśmy zamknąć oczy, a sytuacja się powtórzyła. Tym razem jednak wszyscy stali się jakby bardziej przytomni, wyskoczyliśmy z namiotów, ponieważ światła samochodu były coraz bliżej. W popłochu zaczęliśmy się pakować, w między czasie budząc Karola, ponieważ, ktoś chce nas przejechać.
Karol nie do końca nam uwierzył, jednak my byliśmy bardzo zdeterminowani, żeby jak najszybciej opuścić naszą miejscówkę. W kilka sekund pochowałam wszystkie rozrzucone rzeczy do plecaka, zwinęłam śpiwór, karimatę i wrzuciłam to na tył busa. Kiedy wróciłam, naszego namiotu już nie było. Ola złożyła go sama, w kilka chwil, bez żadnych problemów - przez cały wyjazd męczyłyśmy się rano przez długi czas z tym namiotem. A tu proszę, wystarczy drobna motywacja w postaci kogoś, kto chce cię przejechać i już, nawet namiot nie sprawia żadnych problemów.
Po chwili jechaliśmy w ciemnościach wzdłuż drogi, przy której dopiero to przed chwilą spaliśmy. Przejechaliśmy niewielki odcinek, po czym stanęliśmy na miniaturowym parkingu. Wysypaliśmy się z busa i chwilę później ciemność ustępowała szarówce, która następnie zmieniało się w wschód słońca nad Meteorytami.

poranek grecja
Jak zwykle z kocykiem.

wschód słońca w grecji

góry wschód słońca

Śniadanie, czyli najważniejszy posiłek dnia!

konserwa autostop
I w końcu zrobiło się całkiem jasno. O godzinie siódmej Meteory prezentowały się tak:

A w dole widać kawałek drogi, którą pokonaliśmy w nocy.

W takim miejscu nawet mycie zębów jest przeżyciem pełnym radości.

Karolina Ramos

Born in 1994 in Poland. Constantly spending money on traveling.

1. Moje wakacje wcale nie wyglądają na pokrzepiające przynajmniej jak dotąd, ale dzięki za slowa otuchy ;) Piękne widoki

2. jaka szalona sytuacja.. Dalej będę tutaj zaglądać natchnęłaś mnie do spędzenia wakacji w podobnym typie :)

3. Jaaakie widoki, cudnie!

4. Śniadanie, jak śniadanie ale widoki z kocykiem czy bez- rewelacja!

5. Po prostu niesamowita podróż! Meteory wyglądają zjawiskowo!
    Kochana mogłabyś polubić mój fanpage? www.facebook.com/berriesfashion

6. Piękne zdjęcia, piękne miejsca! Już widzę, że mamy wiele wspólnego, ja też kocham podróże <3
    Pozdrawiam :)

7. Cóż za cudowne miejsce, podróż i zdjęcia <3 Jestem zauroczona Twoim blogiem :)

8. Takie widoki toż to poezja. Zobaczyć i ...chce się żyć jeszcze bardziej. Tyle cudów do zobaczenia.
    A.

9. Byłam, byłam! ;) I chętnie pojechałabym jeszcze raz! To jedno z najpiękniejszych miejsc na świecie ♥

10. przecudnie!!!! kocham podróże, więc zostanę tu u Ciebie na dłużej :-)

www.kuchniaipodroze.blogspot.com

11. cudne podróże i wspaniałe miejsca :-)

www.hotelowerecenzje.blogspot.com

12. Byłam tam, faktycznie miejsce jest piękne i magiczne, a dzięki Twojej relacji zachciało mi się tam wrócić. Może kiedyś :)

13. Ja tez uwielbiam podroze... ale zazwyczaj do cieplych krajow, zeby dupe wygrzac na plazy :) Tylko Tajlandie udalo mi sie zwiedzic z plecakiem! Warto bylo!

14. Piekne widoki

15. Planujesz jakaś podróż ?

16. Tyle razy byłam w Grecji, zresztą spędziłam tam większą część ubiegłych wakacji i nie byłam w Meteorach, nigdy. A tyle pięknym zdjęć z tamtąd widziałam. Zazdroszczę podróży, a spadnie na dziko jest the best, nam się zdarzyło przy drodze nocować kiedyś w Chorwacji, ale nie rozkladaliśmy namiotów tylko spaliśmy w samochodzie więc nie baliśmy się, że coś nas rozjedzie :)